mandag den 14. april 2008

Ting 23: Evaluering

Beskriv dine oplevelser med 23 ting (gør det ved at skrive en kommentar på Ting 23) og nævn eventuelt en eller flere ting, som du gerne ville have haft med.

Du kan f.eks. skrive noget om et eller flere af følgende punkter:
  • Hvordan har det været at lære nyt på denne måde?
  • Har forløbet haft en tilpas længde?
  • Hvilke ting har været de mest spændende at arbejde med?
  • Hvilke ting tror du at du vil blive ved med at bruge privat?
  • Hvilke ting tror du at du vil blive ved med at bruge arbejdsmæssigt?
  • Har du noget generel ris/ros til forløbet?

11 kommentarer:

KIST sagde ...

Hej! Ja bortset fra de første 3 ting nåede jeg ikke at følge med, og da det stressede mig gevaldigt på det tidspunkt besluttede jeg, at det var vigtigere at få lavet opslag og at jeg medvirkede til at vi fik alle vores 5 nye medarbejdere ansat og kørt godt ind, og så måtte de 20 resterende ting vente!!!! Pyh, det gav god mavefornemmelse og energi!Jeg har taget kopi hver uge og læst det igennem, så jeg ikke føler mig helt udenfor, men nu skal jeg så til at vælge de ting ud, som jeg virkelig vil sætte mig ind i og bruge - og dertil søger jeg en bisidder snart!
Yes, men altså, det er et godt initiativ og der er rigtig meget, som jeg glæder mig til at lære - og endnu mere at snuse til.
Hilsen Kirsten Stigaard

Birgitte sagde ...

Jeg synes, det har været rigtig godt og spændende. Stor ros til jer for en god vejledning. Jeg var med til vinterferien, men måtte så hoppe af nogle uger, da jeg kom hjem, er på igen nu, og jeg skal nok få lavet resten.
Jeg kunne have ønsket mig 2 uger til hver ting, eller at undervisningsmaterialet lå, så jeg også kunne lave noget for nogen uger længere fremme. Før vinterferien kunne jeg godt have nået nogle stykker.
Det har været dejligt at stifte bekendtskab med så mange nye ting Facebook, Library Thing, Flickr, Blogs mv. og dejligt at vide, hvad det er, og at kunne vejlede lånerne og "imponere" sine venner ved at være med på det nyeste.

Jeg ser frem til nye undervisningsforløb af samme slags.
Med venlig hilsen
Birgitte Jensen

Bodil sagde ...

Også jeg synes, at det har været meget spændende at lære så meget nyt. Det har knebet med at følge med, og jeg mangler stadig det sidste, så det ville have været ideelt med længere tid til hver opgave.
Stor tak til eksperterne! I har altid været meget hjælpsomme og tålmodige, uanset hvad man har haft af problemer. Eneste negative har været, at problemerne altid skulle klares pr. tlf.
Hilsen Bodil Wulff Christensen

Lise Birgitte Juul sagde ...

Jeg synes det er en sjov måde at lære på, men jeg har haft for lidt tid til at kunne følge med. Der er også en del, jeg ikke nåede. Jeg vil nok gå videre selv, for interessant er det jo. Skal også have repeteret alt om musik, da det kan blive nyttigt. Det var rart, da Jesper arbejdede her - det er bedre end telefon support.
14 dage til hver ting ville have været bedre.
Hilsen Lise Birgitte Juul

Jettegjerum sagde ...

Med 23 ting,
jeg gik i sving.
Ind imellem var det svært,
men jeg fik en masse lært.
Meget har jeg allerede glemt,
men jeg vil stadig øve, helt bestemt.
Jag stadig billeder på min blog vil lægge.
Nej Svend! det bli'r ikke nogen af de frække.
Der var ikke mangel på flid,
men det kneb med at få tid.
At skrive lidt mere var tanken,
men nu ringer de efter mig fra skranken.

Svend sagde ...

Lidt om 23 ting.
Til at starte med og ca. 3/4 hen i forløbet var det spændende, men så begyndte det at gå ned af bakken, til sidst blev det mere og mere kedeligt.
Det var så min mening, der er sikkert andre der mener noget andet, men hvis det skulle ske igen, så er jeg med på den igen igen.....

Tak for en tur på nettet til alle dem der har været med til at lave dette lange kursus, ''man bliver jo altid lidt klogere''....

Hygge og ha det nu godt der ude.....
De venligst hilsner Svend..... :-)

Anonym sagde ...

Det har været et fedt forløb med de 23 ting. God form med et oplæg, som man selv arbejdede videre med.Og muligheden for hjælp undervejs var også på plads.Tak til styregruppen! Godt det blev sat i søen nu.
Jeg hang pænt på til påske (ting 16)og vil også se på resten snarest. Januar er en god måned at starte sådan et større forløb.. Det er en fredelig måned m.h.t. kurser, ferie og arrangementer. Det ville have været en fordel med 2 uger til hver ting. Der skal ikke meget slinger til før man er bagud og så er der fare for at motivationen ryger. Der er også "korpsånd" over at følges- snakke om de samme ting.
Super for mig har især været g-mail, bloggen, igoogle, rrs, download af musik til mp3 og Facebook. Og jeg ser frem til google docs.

Jytte Dideriksen sagde ...

Det har været rigtig spændende at arbejde med de 23 ting især i starten.
Det gik også meget godt til og med ting 14, så blev det lidt svært at holde interessen. Jeg har arbejdet mest hjemmefra, derfor har det også taget lang tid.
Jeg har savnet lidt mere indbyrdes snak om det på arbejdet.
Jeg håber at komme igang igen med de sidste ting.
Det var sjovt at oprette bloggen og facebook

Solblomsten sagde ...

Jeg synes at 23 ting har været spændende. Jeg har lavet til og med ting 18 - ting 15. Jeg har planer om at lave resten senere. Jeg har lavet det hele hjemme. Jeg har været glad for at Sonja fra Vosens har kommenteret med ros og har skubbet på når jeg var gået i stå. Jeg kunne godt have ønsket at vi kollegaer imellen var kommet med kommentarer til hinanden. Det har også været svært at holde gejsten oppe når en del kollegaer ikke kom videre. Da stoppede samtalerne om 23 ting også.Jeg synes at måden at lære på er næsten ok. Hvis jeg skulle få det optimale ud af det, skulle vi lave 1 ting i den ene uge og ugen efter følge op med et lille uddybende kursus. 10 ting i stedet for 23 ting havde også været lettere at overskue og flere ville måske have gennemført forløbet. Jeg har haft megen glæde af Messenger og vil fortsat bruge det. Libery Thing og Flickr er også godt, men det mangler jeg opfølgning på. Igoogle og Rss er også ok.
Det har helt bestemt været positivt for mig
Hilsen Aase Nissen

Anonym sagde ...

Selv om det efterhånden er nogle måneder siden jeg sidst har arbejdet med 23 ting, virker siden heldigvis bekendt. Arbejdsformen passer mig fint og starttidspunktet var også ok - det er lettere at sætte sig til pc'en i de mørke vinteraftener, end nu hvor udendørsaktiviteter trækker. Foreløbig har det været spændende, så jeg når i mål i løbet af sommeren, hvor mødeaktiveterne stilner af.Jeg er ikke sikker på at jeg bliver aktive bruger af alle tingene, men bare det at vide, hvad de forskellige ting står for og have snuset lidt til det, er godt.
I starten oplevede jeg virkelig at der blev snakket meget om 23 ting og jeg fornemmede at der blev udvekslet fif og erfaringer. Det gled noget ud efter vinterferien. Så hvis vi laver noget lignende en anden gang, gælder det om at finde metoder til at holde "gryden i kog". Ud fra de kommentarer der er kommet indtil nu, er jeg sikker på at det ikke er sidste gang vi kommer til at lære nyt som med 23 ting.

Anonym sagde ...

Selv om det efterhånden er nogle måneder siden jeg sidst har arbejdet med 23 ting, virker siden heldigvis bekendt. Arbejdsformen passer mig fint og starttidspunktet var også ok - det er lettere at sætte sig til pc'en i de mørke vinteraftener, end nu hvor udendørsaktiviteter trækker. Foreløbig har det været spændende, så jeg når i mål i løbet af sommeren, hvor mødeaktiveterne stilner af.Jeg er ikke sikker på at jeg bliver aktive bruger af alle tingene, men bare det at vide, hvad de forskellige ting står for og have snuset lidt til det, er godt.
I starten oplevede jeg virkelig at der blev snakket meget om 23 ting og jeg fornemmede at der blev udvekslet fif og erfaringer. Det gled noget ud efter vinterferien. Så hvis vi laver noget lignende en anden gang, gælder det om at finde metoder til at holde "gryden i kog". Ud fra de kommentarer der er kommet indtil nu, er jeg sikker på at det ikke er sidste gang vi kommer til at lære nyt som med 23 ting.